Nasca – Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van YOPeru - WaarBenJij.nu Nasca – Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van YOPeru - WaarBenJij.nu

Nasca – Arequipa

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YOPeru

16 April 2019 | Peru, Arequipa

Dag06 16 april 2019

Om 22.00 uur vertrekt de nachtbus van Nasca naar Arequipa. Deze bus van de organisatie Cruz del Sur is zijn lange reis vanuit Lima gestart en rijdt via Ica naar Nasca. Enkele bekende reizigers van de vorige busritten stappen nu ook weer in en als we eenmaal ons hebben genesteld vertrekken we weliswaar later dan gepland. Een kussentje en deken zijn aanwezig en op een later moment wordt ook nog drinken geschonken. De stoel met daarbij een ondersteuning voor de benen kunnen we nagenoeg horizontaal instellen en dan is het 'bed' gereed. Het is rustig aan bord en menigeen probeert de slaap te vatten, ook wij doen een poging.
Bij het aanbreken van het ochtendgloren kunnen we stellen dat een redelijke tot een goede nachtrust ons gegund was. Het landschap blijft over het algemeen hetzelfde: zanderig gebied met een uitgestrekte hoogvlakte die een beeld van dorheid op je netvlies brand. Deze gaat over in (losse) gesteente en het wordt heuvelachtiger. Dichterbij Arequipa zijn de wegen door de rotsen heen aangelgd, dus kijk je tegen muren van gesteente op. Dan arriveren we rond 08.00 uur op het busstation en na het innemen van de bagage pakken we een taxi naar ons hotel in het centrum.
Echter kunnen we pas na 12.00 uur de kamer betrekken, dan nemen we eerste een ontbijt op het dak van ons hotel. Hier hebben we uitzicht op de Plaza de Armas en de Basiliek Kathedraal van Arequipa. Na het ontbijt verkleden we ons en trekken erop uit.
Eerst de markt San Camilo, waar torenhoge fruitstapels, geordende zakken aardappels, vlees en vis uitgestald staan. Dan naar het museum Santuarios Andinos, waar het onlangs bij toeval gevonden Inca mummy Juanita is tentoongesteld.
Door de uitbarsting van een vulkaan is het ijs op de top van de Ampato gaan smelten, daar waar de offering van het meisje heeft plaats gevonden. Vervolgens is zij in een krater gerold en kort daarna gevonden, en vanwege het smelten van het ijs was het gezicht al gekrakeleerd.
Deze vondst is uniek, omdat door de diep bevroren toestand, vrijwel alles in goede staat verkeren: spieren, bloed, vetten, huid, organen, maaginhoud en kleding. Zelfs origineel haar is te bewonderen. Een indrukwekkend stukje over de Inca's.
Hierna lopen we naar Mundo Alpaca, waar de productie van de wol van lama's en alpaca's te zien is. De diverse rassen lopen hier dus rond.
Na terugkeer op de kamer hebben we alleen het avondeten nog. Zo gezegd, zo gedaan.....

• 17 April 2019 - 05:30

Carla:

Hallo reislustige mensen,
    Leuk hoor om jullie avonturen mee te lezen.Het is vast een prachtige reis.Hier nu mooi weer en op naar Pasen.lieve groeten

• 17 April 2019 - 07:47

Heuft:

Lieve vrienden,
    wat een leuke foto's en weer een heel interessante reis maken jullie. Heerlijk fruit stalletje.
    Goede reis en veel genieten. Groetjes en alvast fijne paasdagen. Hier gaat het in ieder geval mooi weer worden.

Verslag uit: Peru, Arequipa

06 Mei 2019

Puerto Maldonado – Lima

04 Mei 2019

Puerto Maldonado2

03 Mei 2019

Puerto Maldonado 1

02 Mei 2019

Cusco – Puerto Maldonado (Amazone)

01 Mei 2019

Cusco
YOPeru

We maken een rondreis door het land van de cavia's, alpaca's, de Inca's, en het avontuur: Peru met de hoofdstad Lima als startpunt en vervolgens Ica (Ballestas Eilanden) - Nazca - Arequipa - Chivay (Cruz del Condor) - Puno (Titicacameer) - Cuzco - Pisac (Parque Arquelogico de Pisaq) - Urubamba (zoutterrassen van Maras en Incaruines Moray) - Ollantaytambo - Aguas Callientes (Machu Pichu) - Cuzco (Rainbow Mountains) - Puerto Maldonado om uiteindelijk in Lima terug te keren. We reizen met verschillende vervoermiddelen en gaan naar enorme hoogten. Ook de diverse temperatuurverschillen zullen we aan den lijve ondervinden. Kortom een reis om naar uit te zien.

Actief sinds 08 April 2019