Ica – Ballestas – Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van YOPeru - WaarBenJij.nu Ica – Ballestas – Nazca - Reisverslag uit Nazca, Peru van YOPeru - WaarBenJij.nu

Ica – Ballestas – Nazca

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YOPeru

14 April 2019 | Peru, Nazca

Dag04 15 april 2019

We hebben afgesproken dat we om 06.45 uur in de lobby worden opgehaald: wij zijn er klaar voor.
Echter na 10 minuten geen taxi of busje, dus bellen. Ook nu geen gehoor, dan het hotel laten bellen: gaat ons tripje naar de Ballestas eilanden wel door? Nog even geduld en dan worden we opgehaald luidt de boodschap. En inderdaad zo geschiedde.
Even een tussenstop voor het oppikken van enkele medereizigers waaronder een jong echtpaar met kind, die overigens niet voorin willen zitten. Wachten op niet gereed zijnde en discussie over een plaats in de bus geeft onnodige wachttijd, waardoor wij letterleijk de boot kunnen missen. Uiteindelijk zijn we onderweg naar Paracas.
In het busje krijgen we instructies over het verdere verloop van de trip, maar dat is klaarblijkelijk tegen dovemansoren gezegd. Na de aankoop van de kaartjes door de gids gaan we aan boord van een snelle boot voor 45 gegadigden.
Vrij snel varen we met enorme snelheid naar het eerste bijzondere onderdeel van deze trip: Nasca figuratie met aan de rotsachtige kustwand de vele vogels en dit zijn er nog maar enkele in vergelijking wat nog komt .De Ballestas eilanden (Peruaanse Galapagos) is het onderkomen van aalcholvers, pelikanen, zeeleeuwen, Humbold-pinguïns en soms zie je dolfijnen. Duizenden vogels strijken hier neer en geven hun visitekaartje af, dat is goed te zien en te ruiken. Deze vogelmest (guano) wordt eens per 5 jaar van het eiland verwijderd en verkocht. Nadat we rondgevaren hebben gaan we terug naar de haven en zijn we bijna 2 uur onderweg geweest.
Hierna stappen we over in een busje, die ons naar Ica terugrijdt. Na terugkomst in het hotel nemen we de geparkeerde koffers mee en gaan we naar het busstation.
Dan moeten we nog afrekenen, maar op groot geld heeft de taxichauffeur geen wisselgeld.
In de buurt rondvragen om te wisselen, maar niemand kan. Daar hebben we het volgende op gevonden: na aankoop van een flesje cola hebben we voldoende klein geld om de taxirit te voldoen.
Na het inchecken en afgifte van onze bagage wachten we even voordat we onze stoelen in een luxe touringcar kunnen innemen en dan begint onze 2 ½ uur durende busreis van Ica naar Nasca door een zanderige (heuvelachtige) gebied met groenstroken. Enkele hutjes en kippenboerderijen is hier de enige bewoning van het dorre landschap. Deze gaatover in losse gesteente en bergachtig gebied, totdat we in Nasca zijn. Bij het busstation nemen we een taxi naar ons nieuwe adres en voor 4,- Peruaanse soles is dat bijna voor niets.
Na kennismaking met 2 gasten (Nederlandse en Duitse vriendinnen), blijkt dat één in Emmen is geboren, maar zich daar niets meer van kan herinneren, omdat ze op 3-jarige leefijd met haar ouders richting Duitsland is verhuisd.
's Avonds eten we in het centrum een gewokte maaltijd met kip en keren we terug naar het knusse El Jardin.

• 16 April 2019 - 04:36

Jeanette Drost:

Nog maar slechts een paar dagen weg uit Nederland en dan al zoveel bijzondere dingen gedaan en gezien! Geweldig!! Leuk om op deze manier met jullie mee te reizen! Groetjes uit zonnig Ede

Verslag uit: Peru, Nazca

06 Mei 2019

Puerto Maldonado – Lima

04 Mei 2019

Puerto Maldonado2

03 Mei 2019

Puerto Maldonado 1

02 Mei 2019

Cusco – Puerto Maldonado (Amazone)

01 Mei 2019

Cusco
YOPeru

We maken een rondreis door het land van de cavia's, alpaca's, de Inca's, en het avontuur: Peru met de hoofdstad Lima als startpunt en vervolgens Ica (Ballestas Eilanden) - Nazca - Arequipa - Chivay (Cruz del Condor) - Puno (Titicacameer) - Cuzco - Pisac (Parque Arquelogico de Pisaq) - Urubamba (zoutterrassen van Maras en Incaruines Moray) - Ollantaytambo - Aguas Callientes (Machu Pichu) - Cuzco (Rainbow Mountains) - Puerto Maldonado om uiteindelijk in Lima terug te keren. We reizen met verschillende vervoermiddelen en gaan naar enorme hoogten. Ook de diverse temperatuurverschillen zullen we aan den lijve ondervinden. Kortom een reis om naar uit te zien.

Actief sinds 08 April 2019