Nederland-Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van YOPeru - WaarBenJij.nu Nederland-Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van YOPeru - WaarBenJij.nu

Nederland-Peru

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YOPeru

11 April 2019 | Peru, Lima

Dag01 11 april 2019

Vandaag gaat onze rondreis door Peru echt beginnen en daarom moeten we eerst naar Schiphol begeven en met een vroege trein moet dat lukken. Inderdaad zonder kleerscheuren komen we ruim op tijd op Schiphol aan en checken we in een relax tempo bij de KLM in. Ook dat is zo gepiept met de techniek van vandaag de dag. Nu de douane passeren en tijd verdrijven door enkele winkeltjes te bekijken.
We gaan precies op tijd boarden en nemen plaats op onze gereserveerde stoelen.
Take off om 12.35 uur en daar gaan we met de prognose na 11uur en 50 min in Lima te landen.
Tijdens de vlucht worden we vrij snel voorzien van water en een oer Hollandse stroopkoek. En op een later moment van warm eten: rijst, boontjes en kip met Italiaanse rauwkost en een lemoncake. Tussendoor worden (fris)drank, koffie en thee geserveerd.
Omdat we continue in de dag blijven wordt er niet veel door de passagiers geslapen en dat resulteert op een gegeven ogenblik in een snack/snoepuurtje: chocola, chips, Luikse- en stroop-wafels inclusief diverse soorten drinken. En dan doet de KLM er nog een schepje bovenop door een doosje met wafels en een boterham met kaas uit te delen. Verder kunnen we ons met de infotainment vermaken en varen we zonder ernstige turbulentie rustig door naar ons einddoel. Ruim 1 1/2 uur voor landing wordt een snack in de vorm van een pizza geserveerd met een cocos/lemon mousse en een rauwkost salade. Kortom een prima verzorging en een uitstekende vlucht van onze nationale vliegtuigmaatschappij.
Na de landing de koffers van de band en even Peruaanse soles pinnen, maar het laatste was niet eenvoudig, maar uiteindelijk met een klein bedrag wel gelukt. Dan met de airport express (bus) naar het centrum en zo komen we met de geheel verstopte infrastructuur in Lima in aanraking. Tergend langzaam en tijdtikkend arriveren we op de plaats van bestemming en kunnen we onze kamer gaan betrekken.
Het was ons 23 uurs dagje wel.

• 13 April 2019 - 04:20

Dick Van Der Spek:

Een positief begin. We gaan het volgen en laten ons verrassen door jullie verhalen over de belevenissen. Zuid Amerika heb ik van het verlanglijstje moeten schrappen, daarom zie ik des te meer uit naar nieuwe YOPeru stories. Dick en Lek

• 13 April 2019 - 05:33

Thea:

Zo te lezen viel de lange reis mee. Begint goed. Ik vind het heel leuk om het verslag te lezen en Oeds kan leuk schrijven.
    Tot het volgende verhaal. Ik verheug me er op.
    Groetjes

Puerto Maldonado2

03 Mei 2019

Puerto Maldonado 1

02 Mei 2019

Cusco – Puerto Maldonado (Amazone)

01 Mei 2019

Cusco
YOPeru

We maken een rondreis door het land van de cavia's, alpaca's, de Inca's, en het avontuur: Peru met de hoofdstad Lima als startpunt en vervolgens Ica (Ballestas Eilanden) - Nazca - Arequipa - Chivay (Cruz del Condor) - Puno (Titicacameer) - Cuzco - Pisac (Parque Arquelogico de Pisaq) - Urubamba (zoutterrassen van Maras en Incaruines Moray) - Ollantaytambo - Aguas Callientes (Machu Pichu) - Cuzco (Rainbow Mountains) - Puerto Maldonado om uiteindelijk in Lima terug te keren. We reizen met verschillende vervoermiddelen en gaan naar enorme hoogten. Ook de diverse temperatuurverschillen zullen we aan den lijve ondervinden. Kortom een reis om naar uit te zien.

Actief sinds 08 April 2019