Pisac – Archeologisch Park – Urubamba - Reisverslag uit Urubamba, Peru van YOPeru - WaarBenJij.nu Pisac – Archeologisch Park – Urubamba - Reisverslag uit Urubamba, Peru van YOPeru - WaarBenJij.nu

Pisac – Archeologisch Park – Urubamba

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YOPeru

25 April 2019 | Peru, Urubamba

Dag 15, 25april 2019

Vandaag hebben we afgesproken om 08.00 uur de taxi vanaf onze lodge naar de boven entree van het Parque Arqueologico voor 30,- sol te brengen. Dit park bevat archeologische Inca ruïnes. Bij de controlepost kunnen we onze ticket a 130,- sol pp kopen: deze geeft toegang tot meerdere onderdelen van het Inca Rijk in de heilige vallei en musea in Cusco.
Er heerst bij de bovenste entree een serene rust en dat past bij de eerste te bewonderen ruïnes.
We stippelen een route uit die in Pisac eindigd en zien bij aanvang de terrassen met de irrigatiekanaaltjes, waar gewassen werden verbouwd. De heilige zuiverings-baden zijn aanwezig en worden vastgelegd, alsook de Inca begraafplaats. Dan lopen we verder met uitzicht op de vallei en de vele terrassen, waarvan enkele nog in gebruik zijn, richting de zonnentempel Intihuatana. Deze plek had vooral een religieuze bestemming, maar vermoedelijk ook een astronomische functie. We vervolgen de looproute langs de oude Pisaqa, opslaghuizen en wachttoren om via stijle getrapte paden langs de laatste in dit park gelegen terrassen te lopen, en op deze wijze van boven naar beneden in bijna 3 uur in Pisac centrum uit te komen.
Na een heerlijke traktatie nemen we een tuktuk naar de lodge om onze spullen op te halen voor een collectivo busrit van Pisac naar Urubamba.
Wanneer we met de tuktuk bij het busje aankomen vertrekken we onmiddellijk en komen na bijna één uur in de nieuwe plaats van bestemming aan. Inchecken bij het onderkomen en heerlijk in de zonnige temperatuur op het balkon van de rust en omgeving genieten.
In de verkenning van het plaatsje is het lastig een eetgelegenheid te vinden en bij het avondeten is dat ook gebleken. In de hoofdstraat bij de centrale plaza hebben we iets gevonden en een bestelling met soep, salade, kip en patat geplaatst. De soep en kip was prima, maar de overige delen hebben we laten staan. Hierna terug naar ons onderkomen voor één nacht.

Verslag uit: Peru, Urubamba

06 Mei 2019

Puerto Maldonado – Lima

04 Mei 2019

Puerto Maldonado2

03 Mei 2019

Puerto Maldonado 1

02 Mei 2019

Cusco – Puerto Maldonado (Amazone)

01 Mei 2019

Cusco
YOPeru

We maken een rondreis door het land van de cavia's, alpaca's, de Inca's, en het avontuur: Peru met de hoofdstad Lima als startpunt en vervolgens Ica (Ballestas Eilanden) - Nazca - Arequipa - Chivay (Cruz del Condor) - Puno (Titicacameer) - Cuzco - Pisac (Parque Arquelogico de Pisaq) - Urubamba (zoutterrassen van Maras en Incaruines Moray) - Ollantaytambo - Aguas Callientes (Machu Pichu) - Cuzco (Rainbow Mountains) - Puerto Maldonado om uiteindelijk in Lima terug te keren. We reizen met verschillende vervoermiddelen en gaan naar enorme hoogten. Ook de diverse temperatuurverschillen zullen we aan den lijve ondervinden. Kortom een reis om naar uit te zien.