Puno_Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van YOPeru - WaarBenJij.nu Puno_Cusco - Reisverslag uit Cuzco, Peru van YOPeru - WaarBenJij.nu

Puno_Cusco

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YOPeru

22 April 2019 | Peru, Cuzco

Dag 12, 22 april 2019

Vandaag laten we Puno achter ons, omdat we met de busonderneming Cruz del Sur naar Cusco verkassen. Onze gereserveerde plekken verzilveren en de bagage inchecken bij de agentschap op de busterminal; nu geen moeilijkheden met teveel gewicht dus alle bagage gaat in het ruim. Geplande vertrektijd is 08.00 uur en voortijdig kunnen we plaats nemen, maar we worden tegengehouden, omdat de 'embarque' ticket van 1,50 sol pp ontbreekt. We worden naar een loket verwezen en daar worden de ontbrekende tickets gekocht. Waarom hebben ze dit niet bij het inchecken gemeld? Daar zullen we nooit acher komen. Instappen en onze plaats opzoeken en dan vertrekken we later dan gepland met een volle bus richting Cusco.
De snelheid is begrensd op 90 km/u, en we moeten ongeveer 390 km afleggen, dus is de verwachting dat we om 14.30 uur we op de plaats van bestemming aankomen.
Tijdens de rit zullen oa de plaatsen Juliaca, Ayaviri, Santa Rosa passeren en vergezichten, onafgemaakte huizen, kraamverkoopsters, landbewerkers en in de steden overvolle wegen tegenkomen.
Na een 7 ½ uur durende hobbelige busrit komen we in Cusco om 15.45 uur aan en na het in ontvangst nemen van de bagage wordt vanuit de busorganisatie een taxi op de terminal aangeroepen om ons naar het hotel te brengen.
Inchecken en de kamer bewoonbaar maken. Alles klopt dus we gaan verder naar het centrum om iets te eten, en omdat Cusco vele stijle straten kent nemen we een taxi naar de Plaza de Armas. Het is hier een drukte van vele nationaliteiten op dit sfeervolle verlichte plein.
Na het avondeten en een korte indruk van Cusco keren we terug naar de hotelkamer en nemen we onze rust.

• 23 April 2019 - 05:01

Ellen Veens:

Beste Oeds en Yvonne,

Mijn p.c. is van slag geweest maar inmiddels weer helemaal hersteld. Vandaar deze late reactie.
    Maar..... wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt. Wat een bijzondere reis! Overigens mooie foto's!
    Geniet van deze bijzondere reis!
    Wij hebben prachtige zonnige Paasdagen gehad!
    Veel liefs van ons allemaal. XX

• 23 April 2019 - 06:08

Dick En Lek:

Mooie beelden wederom, en zomaar een met een spoorlijn. Verrassend toch. Met veel plezier en interesse blijven we het allemaal volgen.

Verslag uit: Peru, Cuzco

06 Mei 2019

Puerto Maldonado – Lima

04 Mei 2019

Puerto Maldonado2

03 Mei 2019

Puerto Maldonado 1

02 Mei 2019

Cusco – Puerto Maldonado (Amazone)

01 Mei 2019

Cusco
YOPeru

We maken een rondreis door het land van de cavia's, alpaca's, de Inca's, en het avontuur: Peru met de hoofdstad Lima als startpunt en vervolgens Ica (Ballestas Eilanden) - Nazca - Arequipa - Chivay (Cruz del Condor) - Puno (Titicacameer) - Cuzco - Pisac (Parque Arquelogico de Pisaq) - Urubamba (zoutterrassen van Maras en Incaruines Moray) - Ollantaytambo - Aguas Callientes (Machu Pichu) - Cuzco (Rainbow Mountains) - Puerto Maldonado om uiteindelijk in Lima terug te keren. We reizen met verschillende vervoermiddelen en gaan naar enorme hoogten. Ook de diverse temperatuurverschillen zullen we aan den lijve ondervinden. Kortom een reis om naar uit te zien.

Actief sinds 08 April 2019