Chivay – Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van YOPeru - WaarBenJij.nu Chivay – Puno - Reisverslag uit Puno, Peru van YOPeru - WaarBenJij.nu

Chivay – Puno

Door: Oeds

Blijf op de hoogte en volg YOPeru

20 April 2019 | Peru, Puno

Dag10 20 april 2019

Na een mindere nachtrust en een eenvoudig ontbijtje kunnen we tot 13.00 uur relaxen in het plaatsje Chivay. Dat doen we door even op de markt rond te lopen en op het plein in het centrum neer te strijken onder het genot van een heerlijk zonnetje. Hier zien we een diversiteit aan activiteit:
opbouw van de kraampjes met souvenirs en Alpaca en Lama goederen, de polka-dansmariekes in originele kledij verschijnen, oma in de roelstoel wordt geparkeerd en krijgt regelmatig aanspraak en een oude van dagen bankje wordt flink bezet en de dames met alpaca's zijn aanwezig voor een fotoshoot tegen een touristen-bod. En heb je behoefte om een gebedje te verrichten dan is dat ook mogelijk, want de kerk staat aan het plein.
Dan is het tijd en worden we (6 personen) door een luxe prive bus inclusief gids Diego en chauffeur Joel opgehaald om ons in 6 ½ uur naar Puno te brengen. Na een kleine introductie verlaten we Chivay en klimmen we naar bijna 5000m omhoog, waar we ons eerste onderbreking bij Patapampa dachten te hebben. Maar het begint zojuist te regenen en we hebben dit punt al eerder bezocht, dus het voorstel is om door te rijden en daar stemmen we mee in. Door naar het volgende punt: Patahuasi, een geërodeerd stuk berg met verschillende steenformaties.
Onderweg naar onze derde stop passeren we het hoogste punt Cincero Alto op een hoogte van 4528m.
Onze derde stop is bij het meer van Lagunillas op 4174 meter boven de zeespiegel, waar een zeer koude wind heerst. Dit grote meer heeft een oppervlakte van 66 m² met een maximale diepte van 47,6 meter.
Dan rijden we verder via Juliaca naar Puno (Titikakameer) en komen daar om 20.00 uur PM aan. Inchecken en spullen op de kamer om daarna een restaurant op te zoeken voor het avondeten. Dit is gelukt en we keren na het eten naar onze kamer terug om ons af te douchen. We houden het voor gezien.

Verslag uit: Peru, Puno

06 Mei 2019

Puerto Maldonado – Lima

04 Mei 2019

Puerto Maldonado2

03 Mei 2019

Puerto Maldonado 1

02 Mei 2019

Cusco – Puerto Maldonado (Amazone)

01 Mei 2019

Cusco
YOPeru

We maken een rondreis door het land van de cavia's, alpaca's, de Inca's, en het avontuur: Peru met de hoofdstad Lima als startpunt en vervolgens Ica (Ballestas Eilanden) - Nazca - Arequipa - Chivay (Cruz del Condor) - Puno (Titicacameer) - Cuzco - Pisac (Parque Arquelogico de Pisaq) - Urubamba (zoutterrassen van Maras en Incaruines Moray) - Ollantaytambo - Aguas Callientes (Machu Pichu) - Cuzco (Rainbow Mountains) - Puerto Maldonado om uiteindelijk in Lima terug te keren. We reizen met verschillende vervoermiddelen en gaan naar enorme hoogten. Ook de diverse temperatuurverschillen zullen we aan den lijve ondervinden. Kortom een reis om naar uit te zien.

Actief sinds 08 April 2019